Nábor k policii Kladno
ČSAD KLADNO
  • Škola E. Beneš Kladno
  • Práce ve Slaném
  • Leoš Stránský

Leoš Stránský představil první část svého Plánu pro Kladno

Středa, 1. června 2022 07:19

Leoš Stránský (54) je celosvětově uznávaný filmový kaskadér a koordinátor kaskadérských týmů. Během třiceti let v oboru pracoval pro největší hollywoodská studia Walt Disney a Warner Bros. Spolupracoval na filmech jako Titanic, Zachraňte vojína Ryana, Harry Potter, Casino Royale, Černí Baroni či Pelíšky.

Leoš Stránský představil první část svého Plánu pro Kladno

Jeho celoživotní vášní je sport a v Kladně provozuje volejbalový areál Vavřinec. V letošním roce se rozhodl naplno věnovat rozvoji Kladna. V zářijových komunálních volbách v Kladně povede jako lídr kandidátku ODS a nezávislých.

Představil jste program s názvem Plán pro Kladno, můžete ho ve zkratce shrnout?

Parkování, kde máme jen jedno přikázání a to zní, ZAPARKUJEŠ! Modernizaci trati, nový Sítenský most, opravený LaPark, cyklostezka do Prahy, 2000 nových bytů a nízké ceny energií. To je ve zkratce první část našeho Plánu pro Kladno.

Proč zveřejňujete jen část a ne celý program?

Připravovali jsme to s kolegy celkem dlouhou dobu, jedná se o komplexní plán s cílem dát Kladnu nový impuls, aby se začalo rozvíjet a žít. Vzhledem k rozsahu jsme se rozhodli Plán pro Kladno rozdělit na čtyři části, které budeme zveřejňovat postupně. Doba je rychlá a lidi nemají čas číst několikastránkové programy, tak to prostě je.

Kdy představíte další části?

Máme celkem čtyři měsíce do voleb. Každý měsíc jeden pilíř.

Pokud si někdo program přečte, bude se logicky ptát, kde na to vezmete peníze. Přeci jen jde o celkem ambiciózní vizi.

Ano je to tak. Ani nepočítám s tím, že bychom vše platili z městské kasy. Ihned po svém zvolení na kandidátku jsem začal financování řešit. Aktuálně máme přislíbenou podporu kraje i státu. Část by měla také vzniknout ve spolupráci se soukromým sektorem formou PPP projektů.

S podporou kraje ale nemá Kladno dobré zkušenosti, aktuálně nezískalo dotaci na opravu zimního stadionu. Město je ve sporu ohledně financování autobusových linek a kritizuje kraj kvůli opravě mostu. Dá se na to spolehnout?

Nejdu do politiky, abych hned na někoho ukazoval, jak někdo něco dělá špatně. Takže pokud míříte sem, tak nebudu hodnotit postup stávajícího vedení. Osobně bych rád spory města s krajem ukončil. Už je to takový předvolební folklór, přínos pro město v tom nevidím žádný. Například s ministrem dopravy jsme se dohodli na zahájení modernizace trati Kladno Praha v tomto roce. Pokud se slib stane skutečností, pak by se asi dalo říct, že nejde o plané sliby.

To je opravdu odvážné. O lepší trati do Prahy se mluví téměř sto let. Přes opakované sliby byla modernizace opět posunuta, jelikož na ni předchozí vláda v plánovaném rozpočtu nealokovala peníze. Opravdu věříte tomu, že se v stávající situaci stavbu podaří zahájit?

Nejenže tomu věřím, ale spolu s kolegy se snažíme lobovat za to, aby se už nic neodkládalo. Pro Kladno se jedná o klíčovou stavbu.

Pokud se vrátíme k vašemu programu. Co si má čtenář představit, pod heslem zaparkuješ?

Navýšení počtu parkovacích míst, kdy chceme etážová parkoviště v kombinaci s rezidenčním parkováním. Tedy aby Kladeňáci mohli zaparkovat zdarma nebo za symbolický poplatek a za parkování platili ti, kteří nemají na Kladně trvalé bydliště.

Ohledně LaParku budova není stále města. Jaké s ním máte plány?

Výkup budovy podpoříme, následně chceme, aby místo stávající ruiny vzniklo centrum pro seniory a výletní restaurace.

Poslední otázka. Vyjmenoval jste tu část investičních plánů, co myslíte, že by Kladno v nadcházejících letech, nejvíce posunulo dopředu?

Tady odbočím od investic. S kolegy jsme navštívili několik měst, která se rozvíjejí opravdu ukázkově. Litomyšl nebo Poděbrady. Mají jedno společné. Všichni se napříč stranami snaží dohodnout a posouvat město dopředu. Z dlouhodobého pohledu jsou dohady a hádky na malém kladenském písečku kontraproduktivní. To samé při jednání s krajem a státem. Naopak společný postup s cílem město rozvíjet a získat pro něj co možná nejvíc, je efektivní cestou, jak dokáží města s menším rozpočtem dělat větší parádu. Tak to je něco, co bych tu chtěl změnit.