SAMK Měsíčník Kladno
ČSAD KLADNO Klapod
  • KLAPOD
  • SAMK

Údržba v okolí dráhy zahrnuje realizaci celkem 15 stavebních a technologických projektů s cílem maximálně využít období uzavírky.

Úterý, 25. března 2025 04:44

Mezi ty největší projekty budou patřit opravy či výstavba pojezdových drah a rekonstrukce části stokového systému za účelem zkapacitnění odvodu vod ze zpevněných ploch letiště.

Letiště Praha zahajuje 31. března 2025 uzavírku hlavní dráhy 06/24, která potrvá 4,5 měsíce. Obsáhne tedy větší část letní sezóny. Během modernizace okolí dráhy dojde k nutným stavebním a technologickým pracím, které mají za cíl udržet dráhu ve standardech požadovaných předpisy a zvýšit provozní bezpečnost. Veškerý provoz letadel bude po dobu uzavírky hlavní dráhy převeden na vedlejší dráhu 12/30, která svými příletovými a odletovými směry vede letadla nad hustě osídlenými částmi Prahy a Středočeského kraje. Uzavírku využije také Ředitelství silnic a dálnic k pracím, které souvisejí s výměnou lávky s navigačním zařízením pro letecký provoz i se zkapacitněním D7 v této části. Modernizace okolí hlavní dráhy bude probíhat i v roce 2026.

„Úprava okolí hlavní dráhy je zcela nezbytná a nemůžeme ji odkládat,” uvedla Eva Krejčí, ředitelka komunikace a marketingu a dodala: “Po dobu nezbytně nutnou budeme pro veškerý letecký provoz využívat vedlejší dráhu. S ohledem na to, že tato dráha není přizpůsobena pro vzlety a přistání za snížené viditelnosti, provádíme opravy v měsících, kdy je na základě dlouhodobých statistik výskyt mlh nejnižší. O této skutečnosti jsme také s předstihem informovali i představitele dotčených lokalit. Omlouváme se občanům, kterých se tato situace dotkne, ale dokud nebude v provozu paralelní dráha, nemáme jinou možnost než převést veškerý provoz na vedlejší dráhu.” V průběhu uzavírky hlavní dráhy budou přílety plánovány převážně směrem na Prahu, vzlety pak směrem na Kladno.

Údržba v okolí dráhy zahrnuje realizaci celkem 15 stavebních a technologických projektů s cílem maximálně využít období uzavírky. Mezi ty největší projekty budou patřit opravy či výstavba pojezdových drah a rekonstrukce části stokového systému za účelem zkapacitnění odvodu vod ze zpevněných ploch letiště. Všechny tyto stavby se nacházejí v těsné blízkosti hlavní dráhy a neumožňují ji tedy současně využívat pro vzlety a přistání letadel. Opravy se však netýkají samotné hlavní dráhy, která prošla kompletní rekonstrukcí v roce 2012 a 2013.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) využije uzavírku na Letišti Václava Havla Praha k vlastní stavební činnosti na dálnici D7, která významně ovlivňuje provoz hlavní dráhy. Z tohoto důvodu jsou akce vzájemně koordinovány. “Na dálnici D7, v blízkosti mimoúrovňové křižovatky Aviatická, plánujeme celkovou rekonstrukci lávky pro pražské Letiště Václava Havla Praha. Jedná se o lávku, která není veřejně přístupná a je osazena letištní technikou. Stavební akce bude zahrnovat demolici původního mostního objektu a výstavbu nového, který bude 1,5 krát delší, což umožní plánované rozšíření dálnice v těchto místech ze dvou na tři pruhy v každém směru. Původně byla rekonstrukce součástí připravované přestavby mimoúrovňové křižovatky, kvůli koordinaci s leteckým provozem ji však budeme realizovat už s předstihem, jako samostatnou akci. Během demolice dojde k úplné uzavírce dálnice na jeden víkend. Rekonstrukci bychom chtěli zahájit koncem března a bude trvat maximálně 200 dnů. Aktuálně pro ni vybíráme zhotovitele,” uvádí Jan Rýdl, vedoucí Odboru komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

V roce 2026 budou práce pokračovat přibližně ve stejném termínu, přičemž se bude pokračovat v dalších stavebních akcích a technologických pracích. „Opravy bohužel nelze provést najednou v jednom roce, neboť bychom se již termínově pohybovali v měsících s vyšším výskytem nepříznivých povětrnostních podmínek, zejména mlh,“ upřesňuje Eva Krejčí.

Letiště Praha zároveň pokračuje v plánu výstavby paralelní dráhy, po jejímž zprovoznění se opravy či úpravy dráhového systému budou řešit mimo hustě osídlené oblasti Prahy a Středočeského kraje. Aktuálně probíhá územní řízení na tuto stavbu.



  1. zprávy

    Noc divadel v Kladně 29 března: Návrat do doby protektorátu

  2. zprávy

    Značky, klíče, peněženky a dokonce dron, to vše o uplynulém víkendu v ulicích Kladna nalezli strážníci a všímaví občané

  3. zprávy

    Mladé sportovkyně ze Slaného zářily na aerobikových závodech

  4. zprávy

    Dětské oddělení kladenské nemocnice: Rozšiřování ambulantní péče pro lepší dostupnost

  5. zprávy

    Pád z výšky v Kladně: Žena utrpěla poranění hrudníku, transportována vrtulníkem do Motola

  6. zprávy

    Letní čas se blíží: V noci na 30. března si posuneme hodinky o hodinu vpřed

  7. zprávy

    Retrívři ve srubu AGHB v Horním Bezděkově již 26. března.

  8. zprávy

    Lidice Dětská galerie opět otevírá své prostory k tvorbě malých výtvarníků.

  9. zprávy

    Staročeský baráčnický bál v Kladně: oslava národních tradic a sousedská pospolitost 

  10. zprávy

    Černucký masopust opět nezklamal! Veselí, hudba a skvělá atmosféra

  11. zprávy

    Hospic svaté Hedviky na Kladně vítá jaro

  12. zprávy

    Noční oblohu nad Českem rozzářila neobvyklá světelná podívaná

  13. zprávy

    Městská policie Kladno zve seniory na besedu o bezpečnosti

  14. zprávy

    Do Okoře bez oře: Tradiční turistická výzva opět láká na krásy Kralupska

  15. zprávy

    Staňte se součástí Českého dne proti rakovině!

  16. zprávy

    Údržba v okolí dráhy zahrnuje realizaci celkem 15 stavebních a technologických projektů s cílem maximálně využít období uzavírky.

  17. zprávy

    Kormorán, pohledný opeřenec i přemnožený nepřítel rybářů

  18. zprávy

    Výstavba mostu u Lotouše přinese úplnou uzavírku od 25. července – 23. srpna 2025

  19. zprávy

    Úplná uzavírka ulice Vančurova: Opravy vodovodu a kanalizace přinesou dopravní omezení (II)

  20. zprávy

    Matyáškova maminka se nevzdává – vyrábí krásné svíčky a podpoří ho na jarmarku Ove FIT-E-MOTION