Středočeská záchranná služba slavnostně uvedla do provozu 15 nových sanitních vozů. Všechny jsou určené pro výjezdové skupiny rychlé zdravotnické pomoci. I Kladno získalo jeden z nejmodernějších vozů.
Sanitní vozy značky Volkswagen Transporter zamíří na stanoviště v celém kraji. Nové vozy budou sloužit ve Voticích, Zdicích, Čáslavi, Uhlířských Janovicích, Městci Králové, Lysé nad Labem, Říčanech, Příbrami, Sedlčanech, Březnici, Zdibech, Kladně, Berouně a Českém Brodě.
„Na středočeskou zdravotnickou záchrannou službu je vždycky spolehnutí a my chceme, aby spolehlivá byla i její technika. Nové sanitky jsou perfektně vybavené tak, aby se záchranáři mohli věnovat tomu nejdůležitějšímu, a sice záchraně lidských životů. Děkuji za jejich nasazení a profesionální práci a přeji, aby co nejvíce výjezdů mělo šťastný konec,“ popřála záchranářům hejtmanka Petra Pecková.
Všechny vozy jsou vybaveny transportní technikou, transportními nosítky a křesly s pásovým systémem umožňujícím snadný pohyb po schodech. Ve výbavě mají také nejmodernější přístrojovou techniku, například přístroje na připojení na umělou plicní ventilaci, defibrilátory, odsávačky, injekční dávkovače. Jsou vybavené IT technologií pro mobilní zadávání elektronické dokumentace.
„V plánované obnově vozového parku budeme i nadále pokračovat. V současné době soutěžíme dalších 25 vozidel, která by měla být uvedena do provozu v letech 2025 a 2026,“ uvedl ředitel Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje MUDr. Pavel Rusý.
„Jak stále zdůrazňuji, obměna vozového parku záchranky je nikdy nekončící příběh a zajištění jejího hladkého průběhu není úkolem nejsnadnějším. Jsem tak moc rád, že si dnes naše záchranka mohla převzít stejně jako na začátku tohoto roku dalších 15 nových sanitních vozů. Pevně věřím, že se nám podaří v tomto trendu pokračovat i v příštích letech,“ uvedl náměstek pro oblast zdravotnictví Středočeského kraje Ing. Pavel Pavlík.
Patnáct nových sanitek bylo pořízeno za téměř 69 milionů korun, přičemž 85 % nákladů pokryla evropská dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).