Teplárna Kladno Dalibor Janda v Kladně Nábor k policii Kladno
ČSAD KLADNO
  • Škola E. Beneš Kladno
  • SAMK
  • Práce ve Slaném

Středočeští starostové odmítli kraji pomáhat s výběrovým řízením na autobusovou dopravu

Čtvrtek, 23. února 2012 00:09

Část středočeských starostů sdružená do pracovního fóra Dopravu neřežeme – dopravu řešíme ve středu odmítla připojit se k pracím na výběrovém řízení na provoz autobusových linek ve Středočeském kraji. Novináře o tom za sdružení informoval Martin Kupka.

Ilustrační foto KL

Členy pracovního fóra jsou například Raduan Nwelati, primátor Mladé Boleslavi, Dan Jiránek, primátor Kladna, Veronika Vrecionová, senátorka a starostka Přezletic, Jakub Nekolný, starosta Českého Brodu, Vladimír Kořen, starosta Říčan, Ivo Rubík, starosta města Slaný, Jan Jakob, starosta Roztok nebo Luděk Jeništa, poslanec a starosta Vlašimi.

“Středočeský kraj nedokázal najít cestu ke korektním výběrovým řízením organizovaným ve skutečné spolupráci s městy a obcemi, aby výsledná podoba zakázek byla co nejefektivnější pro zadavatele a co nejpřínosnější pro cestující veřejnost. Zároveň kraj v přípravě soutěží nadále zcela vynechává klíčového partnera, bez něhož je smysluplná doprava v kraji prakticky nemyslitelná – hlavní město Prahu,” vysvětlil hlavní důvody Kupka.

Dodal, že podle právních rozborů není možné, aby se města a obce plnohodnotně přidaly k výběrovým řízením kraje, pokud nejsou od prvopočátku jejich spoluvyhlašovateli. Místní samosprávy by tak mohly v nejlepším případě vyslat své zástupce do výběrových komisí, ale rozhodně by například nemohly převzít pro své smlouvy s dopravci ceny, které vysoutěžil někdo jiný, konkrétně kraj.

“Obce a města se zkrátka ke krajem ohlášeným výběrovým řízením fakticky připojit nemohou, ať už o tom kraj říká, co chce. A to necháváme stranou, že dosud vlastně nikdo z nás konečné a přesné podmínky těchto výběrových řízení nezná,” shrnul Kupka.

Za těchto okolností považuje proto fórum za nepřípustné, nesmyslné a neodpovědné se k takto nepřipravenému, neprodiskutovanému a po právní stránce problematickému kroku jakkoli připojovat.

Rada Středočeského kraje v pondělí oznámila, že chválili rámcovou představu o tom, jak by mělo vypadat výběrové řízení na provozovatele autobusové dopravy v kraji. Vize soutěže spočívá v rozdělení kraje na 52 oblastí po zhruba 10 až 20 linkách a na 25 samostatných páteřních linek, jejichž výběr bude spočívat zejména na efektivitě z hlediska nákladů.

Po tomto rozhodnutí kraj očekává připomínky starostů a dopravců, se kterými jsme připraveni jednat. “Do konce února by se mohla připravit zadávací dokumentace, která se bude postupně doplňovat podle připomínek obcí. Středočeský kraj chce také v co nejbližší době vyřešit ty linky, u kterých se obce k výběrovému řízení nepřipojí,” popsala mluvčí kraje Berill Mascheková.

.

Zdroj: Mediafax

.