Central soutěž Legenda Cafe bar Est. 2014 Badmintonové centrum v Kladně Nábor k policii Kladno
Tepo Volejbal Kladno Kanonýři Kladno ČSAD KLADNO Jaroš
  • SAMK
  • Předplatné do divadla
  • Labyrint

Kladenské Holky z marketingu oslaví druhé narozeniny

Pondělí, 6. července 2020 08:30

Celostátní platforma #HolkyzMarketingu má své zastoupení také v Kladně a jeho širším okolí. Z facebookové skupiny, která dnes čítá více než 20 000 členek, se postupem času stal zapsaný spolek a vznikla jednotlivá regionální seskupení holek, které mají k marketingu rozhodně co říct. V Kladně žijí „holky z marketingu“ nejen on-line aktivitami, ale šlapou do toho i při off-line setkáních a workshopech. Pojďte se s nimi seznámit.

#HolkyzMarketingu vznikly z frustrace

Zakladatelka platformy #HolkyzMarketingu Pavlína Louženská říká, že ji k založení skupiny vedla osobní zkušenost z konference, kde byla jednou z vystupujících. V převážně mužském prostředí byla však opakovaně považována za hostesku. Problém nebyl jen v předpojatém okolí, ale ve skutečnosti, že žen, které bez ostychu a pravidelně vystupují na vybraných velkých akcích, bylo před několika lety oproti mužům výrazně méně – a to chtěla a chce Pavlína Louženská změnit.

Dnes #HolkyzMarketingu spojují seniorní i juniorní holky z Prahy a regionů, startupů i korporací, které se zajímají o marketing, reklamu a technologie. Cílem platformy je tak propojit ženy mezi sebou. Dát jim prostor růst. Inspirovat jedna druhou. A díky tomu si zlepšit know-how a získat odvahu: Odvahu hlásit se o práci i místo u jednacího stolu. Na konferenci i uvnitř firmy. Zkrátka vytvořit generaci holek, které se vzájemně podporují a díky tomu rostou.

Kladno se naladilo na stejnou vlnu v roce 2018

Na podzim roku 2018 se v rámci celostátní platformy začaly formovat regionální skupiny pod patronací ambasadorek z větších měst. Kladenské seskupení #HolkyzMarketingu si vzaly pod křídla hned tři ambasadorky: Lenka Šimková, Jana Jiskrová a Vanda Boučková. Facebooková skupina byla založena 11. listopadu 2018 a aktuálně má přes 370 členek. Jsou jimi markeťačky, grafičky, copywriterky, majitelky e-shopů, strategistky, obchodnice, správkyně sociálních sítí, datové analytičky, ale také třeba ženy, které živí rukodělná činnost a potřebují s těmito profesemi navázat spolupráci.

Na začátku působnosti skupiny se ambasadorky potýkaly s obavami, zda obstojí v konkurenci se silnou a blízkou Prahou, kde se do té doby soustředilo veškeré dění. Ukázalo se však, že i kladenský region má velký potenciál a mnoho holek se raději zúčastní místního workshopu, než aby dojížděly za vzděláním a inspirací do Prahy.

#HolkyzMarketingu se tak propojily s dalšími kulturními, vzdělávacími i komerčními subjekty a během necelých dvou let uspořádaly sérii workshopů a neformálních setkání nad marketingovými a příbuznými tématy. Mezi spolupracující instituce patří například CzechInvest, Středočeské inovační centrum, Městská knihovna Kladno, Rodinné centrum Buštěhradský pelíšek, Středočeská vědecká knihovna, M.arter, Ženy s. r. o., Golf Beřovice a mnohé další.

Síla komunity v době koronaviru

Na začátku roku 2020 se začala činnost kladenské skupiny výrazněji zaměřovat na rozšíření svého dosahu i do vzdálenějších regionů a přibyly jí dvě nové ambasadorky – Jana Soukupová a Valina Kociánová, která se stará o oblast Mělnicka. Další kontakty aktuálně směřují k městům, jako je Beroun a Rakovník. Do budoucna by se tak dílčí akce a aktivity mohly pořádat i přímo v nich nebo jejich blízkém okolí.

V březnu zasáhla do mnoha plánů #HolekzMarketingu epidemie koronaviru. Naplánované akce byly zrušeny a optimismu příliš nedodávaly ani zprávy a statistiky z celostátní skupiny o tom, že mnoho holek v oboru přišlo nebo ještě může přijít o svou práci. Například pořadatelky eventů prožívaly velmi nelehké časy.

V této situaci se však o to více ukázala síla komunity, která svým členkám dokázala nabídnout podporu i praktickou pomoc. Mnoho akcí se přesunulo do on-line prostředí, v kladenské skupině probíhala pravidelná volání, při kterých se řešily aktuální problémy, starosti, ale i úspěchy a příklady dobré praxe, jak se s nečekanou situací vyrovnat.

V předprázdninových dnech se vše začalo pomalu vracet do normálu, na setkání členek při nějaké akci naživo dojde ale opět až na podzim. Prázdniny tedy poslouží jako příprava na další běh workshopů i neformálních posezení s hosty.

Pokud vás zajímá, kdo jsou #HolkyzMarketingu z Kladna a okolí (v této době dochází k zahrnutí dalších – výše jmenovaných – měst do názvu skupiny), a chcete se marketingu více věnovat nebo hledáte užitečné kontakty, přidejte se k nám. V listopadu tak s námi můžete oslavit dvouleté výročí. Skupinu najdete na Facebooku, další informace jsou také na webu.

V Kladenských listech vám dále představíme některé z našich aktivních členek, které do toho jdou s námi naplno.

Autor: Lenka Šimková