Central soutěž Základní umělecká škola Základní umělecká škola Legenda Cafe bar Est. 2014 Badmintonové centrum v Kladně Nábor k policii Kladno
Tepo Volejbal Kladno Kanonýři Kladno ČSAD KLADNO Jaroš
  • SAMK
  • Předplatné do divadla
  • Labyrint

Lukáš Hanes: Musíme oživit centrum města a navýšit parkovací kapacity

Středa, 27. května 2020 07:50

Centrum města částečně strádá tím, že v něm žije jen minimum obyvatel. Na radnici se obrátili investoři, kteří by v centru rádi vybudovali nové byty. Stávající regulace byla ale natolik striktní, že jim neumožňovala stavět.

Lukáš Hanes: (Foto: KL)

Aby se opět vrátil život do historické části centra Kladna, je zapotřebí, aby v něm začali lidé bydlet. Ti musí mít ovšem možnost parkování. „Aby investor v historické části mohl stavět, musí krom jiného vybudovat dostatečný počet parkovacích míst. To bohužel mnohdy není možné. Pozemky jsou na některých místech tak malé, že se na ně auta při nejlepší vůli nevejdou. Pro potencionální investory je to neřešitelný problém, proto jsme se pokusili najít řešení, které městu pomůže navýšit parkovací kapacity a investorům stavět byty,“ říká radní pro rozvoj Lukáš Hanes.

V roce 2016 byl schválen regulační plán centra, který počítal s tím, že z něj zmizí 600 nadzemních parkovacích stání. Místo nich měly být vybudovány čtyři podzemní parkoviště. Ty se měly nacházet pod hřištěm v Rabasovce, pod autobusovým nádražím, ve skále mezi stodolou a zdravotní školou a u mostu na Švermov. „Celý plán měl jeden háček. Město nemělo a v dohledné době nebude mít na to, aby na těchto místech parkovací kapacity postavilo. Pokud to někdo bude slibovat, můžete si být jistí, že neříká pravdu,“ uvádí Lukáš Hanes a zároveň dodává: „Pro ilustraci jedno místo pod autobusovým nádražím mělo podle projektu z roku 2016 stát jeden milion korun. To byl také jeden z důvodů, proč město na autobusové nádraží nezískalo dotaci a z celé investice sešlo. Cena jeden milion korun na jedno parkovací místo, připadala poskytovateli dotace nepřiměřená.“

Kladenští radní tedy vymysleli schůdný plán, jak situaci vyřešit a ještě obohatit městskou kasu. Když investor nedokáže zajistit u stavby dostatek parkování, má možnost s městem uzavřít smlouvu a pronajmout si jedno parkovací místo na dobu pěti let. Kladno díky tomu za každé místo, které investor na stavbu potřebuje, získá 150 tisíc do fondu na navýšení parkovací kapacity.

„Díky tomu můžou například vzniknout nové byty konverzí bývalé sýpky, která léta chátrá naproti zámecké zahradě. Zatím jsme takto uzavřeli smlouvu se dvěma investory, díky čemuž do městského fondu získáme kolem dvou milionů korun,“ uvedl radní Hanes.

Aby město mohlo reálně navýšit parkovací místa, bylo nutné změnit regulační plán. Vznikly tak dvě lokality. Tou první je parkování na autobusovém nádraží. Projekt je hotový a město ho chce začít realizovat již na konci letošního roku.

„My samozřejmě počítáme s tím, že se peníze do fondu budou vybírat postupně, ale lidé bydlící v centru nechtějí čekat roky, proto začínáme s autobusovým nádražím. Druhou vytipovanou lokalitou je stávající parkoviště v Rabasově ulici. To jde přestavět tak, že vznikne několikapatrové parkoviště s nájezdem z ulice Leoše Janáčka a výjezdem do Rabasovy ulice. Díky tomu, že využijeme terénu, nemusí se parkoviště zakopávat pod zem, čímž se rapidně sníží jeho cena a zvýší se šance, že nezůstane jen na papíře,“ uzavřel radní Lukáš Hanes.

Autor: (mv)