Teplárna Kladno Dalibor Janda v Kladně Legenda Cafe bar Est. 2014 Badmintonové centrum v Kladně Nábor k policii Kladno
ČSAD KLADNO
  • SAMK
  • Práce ve Slaném
  • Teplárna Kladno

Služby ověřování a Czech POINT v Kladně využívá stále více obyvatel

Pátek, 28. února 2020 07:20

Radnice provozuje celkem osm pracovišť poskytujících služby ověřování listin a Czech POINTU, zájem o ně stále roste. Zatímco v roce 2018 zde zaměstnanci magistrátu vyřídili 23 660 požadavků veřejnosti, v minulém roce to bylo již 25 032.

Služby ověřování a Czech POINT v Kladně využívá stále více obyvatel (Foto: MMK)

 „Naším cílem je v rámci zákonného rámce zredukovat zbytečnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa a umožnit kvalitní, rychlou a dostupnou komunikaci veřejnosti s jednotlivými útvary magistrátu. Proklientsky nastavené pojetí ověřování listin ve spojení s jednotlivými částmi výpisů a informací poskytovaných v rámci Czech POINTU je občany využíváno více a více. Minulý rok jsme navíc po dohodě se zástupci Oblastní nemocnice Kladno zde otevřeli další nové pracoviště, určené speciálně pro pacienty a zaměstnance tohoto rozsáhlého zdravotnického zařízení, “ řekl Dan Jiránek, primátor Kladna.

„Nejčastěji lidé potřebují ověření podpisu, ověřené kopie dokumentů nebo výpisy z rejstříku trestů. V roce 2019 se jednalo o 19 550 listin. Magistrát prostřednictvím Czech POINT dále vydal 2220 výpisů z rejstříku trestů, 677 výpisů z katastru nemovitostí, 389 výpisů z obchodního rejstříku a 276 výpisů z bodového hodnocení řidiče, jakož i další desítky úředních úkonů. Nejvytíženějším místem je OAZA Kladno, která vyřídila 9 895 požadavků, dále pak pobočka  v nákupním centru Tesco. Služby jsou navíc dostupné i v sobotu a to právě v nákupním centru OAZA Kladno a v Městském informačním centru na pěší zóně,“ řekla Miroslava Braunová, vedoucí Odboru správního.

„Vstřícný přístup k veřejnosti patří mezi základní atributy činnosti kladenského magistrátu. K tomu slouží místně a časově široce dostupné spektrum služeb pro občany. V jiných městech naší republiky není úplně běžné, aby si lidé vyřídili své záležitosti v oblasti správních činností a živnostenského podnikání celé čtyři pracovní dny. Centrum správních agend se přitom pro klienty každý úřední den otevírá již v půl osmé ráno, v pondělí a ve středu své služby poskytuje až do šesté hodiny večerní. Lidem s časově náročným zaměstnáním tak Město prostřednictvím magistrátu umožňuje vyřídit si své záležitosti před či po ukončení jejich pracovní doby. Klienti se navíc mohou objednat prostřednictvím webové aplikace na konkrétní termín a přesný čas. Takto široký rozsah služeb není u velké většiny měst poskytujících plný rozsah státní správy zavedený, u kladenského magistrátu se jedná o velký nadstandard,“ dodal Zdeněk Slepička, tajemník Magistrátu města Kladna.

Počet požadavků za roky 2019, 2018, 2017

  Ověřování dokumentů CZECH POINT celkem
2019 19 576 5456 25032
2018 18 727 4933 23660
2017 15 608 4883 20491
Služby ověřování a Czech POINT v Kladně využívá stále více obyvatel (Foto: MMK)
Služby ověřování a Czech POINT v Kladně využívá stále více obyvatel (Foto: MMK)

Autor: Lucie Steinerová