Central soutěž Základní umělecká škola Základní umělecká škola Legenda Cafe bar Est. 2014 Badmintonové centrum v Kladně Nábor k policii Kladno
Tepo Volejbal Kladno Kanonýři Kladno ČSAD KLADNO Jaroš
  • SAMK
  • Předplatné do divadla
  • Labyrint

FOTO: Hasiči v kladenském Centralu podpořili Evropský den linky 112

Středa, 12. února 2020 07:40

Ve čtvrtečním datu se objevily dvě jedničky a dvojka, dohromady tedy „sto dvanáctka“. To je také důvod, proč na toto datum připadá Evropský den linky 112. U této příležitosti se středočeští hasiči prezentovali v nákupním domě Central Kladno.

Hasiči v kladenském Centralu podpořili Evropský den linky 112 (Foto: Marek Procházka)

Den jednotného evropského čísla tísňového volání 112 iniciovala Česká republika v době svého předsednictví v Evropské unii a od roku 2009 se slaví jako den linky 112. Středočeští hasiči proto uspořádali v nákupním centru akci věnovanou tomuto číslu tísňového volání.

„Máme tady stan prevence rizik. Pro děti jsme připravili skládačky a všechno je zaměřeno na zásahy, záchrany a pomoc. Mimo to zde máme simulované pracoviště linky 112, kde si mohou děti vyzkoušet, jak by hovor na tísňovou linku měl vypadat. Naši operátoři jim poradí a povědí, co udělaly špatně,“ uvedl pro Kladenské listy metodik Krajského operačního a informačního střediska HZS Středočeského kraje Radomír Stošek.

Linka 112 je propojena se všemi čtrnácti krajskými pracovišti. Pokud je například v nějakém kraji událost a linka je přetížená, hovor se automaticky přesměruje do sousedního kraje, odkud je informace předána na nejbližší místo, které je možné zásah provést. Volající ani nepozná, do jakého kraje se dovolal.

Radomír Stošek také popsal Kladenským listům správný postup volání na linku 112: „Volající se řídí pokyny operátora. Primární informací je to, kde se událost stala. Je to z důvodu náhlého přerušení hovoru. My ovšem již budeme vědět místo a vyšleme pomoc. Potom teprve následuje sdělení, čeho se událost týká a dalších informací, na které se operátor volajícího ptá.“

Linka 112 evidovala za loňský rok 222 tisíc hovorů a linka 150 přibližně 35 tisíc. Bohužel se stává, že tísňovou linku lidé i zneužívají. Nemusí to ale být vždy vědomé zneužití. Ze všech přijatých hovorů je to za rok přibližně 75 procent neakutních hovorů.

Autor: (red)