Cyklostezka Kladno − Praha? Skvělý nápad, ale je potřeba řešit i dopravu po městě
Čtvrtek, 27. června 2019 07:30
Další ze setkání vedení kladenské radnice s veřejností se týkalo cyklistiky ve městě. Příchozí kvitovali návrh zbudování cyklostezky podél železniční trati Kladno − Praha, ale přišli také se spoustou podnětů, jak zlepšit komfort pro cyklisty ve městě samém.
Setkání na téma cyklistika na Kladně se uskutečnilo ve středu 19. června. Radní Lukáš Hanes úvodem představil připravovaný projekt drážní cyklostezky Kladno − Praha. Měla by vzniknout částečně na uvolněném tělese tratí a částečně na dočasných obslužných komunikacích v rámci modernizace železniční dráhy spojující Kladno s hlavním městem.
Současnou situaci plánování rozvoje cyklistiky ve městě a v blízkém okolí představil kladenský cyklokoordinátor Jan Hanuš. Za posledních pět let byly zpracovány tři dokumenty zabývající se rozvojem rekreační a zejména dopravní cyklistiky, realizováno z nich ale nebylo téměř nic. Zcela stranou zájmu pak dosud zůstávala sportovní cyklistika.
To se však může záhy změnit. V současnosti je pro sportovní využití připravovaná pumptracková dráha podél cyklotrasy mezi Cimrmanským a Engertem a také menší pumptrack na Sítné za domem techniky, který by díky asfaltovému povrchu mohli využít i skateboardisté či koloběžkáři. Pro rekreačně dopravní cyklistiku je pak připravováno propojení od konce cyklostezky podél ulice Sportovců k železniční zastávce Kladno-Rozdělov, odkud vede loni zbudovaná propojka na okružní cyklotrasu 0017.
V diskusi, která následovala po úvodních projevech, přispěchali cyklisté s řadou požadavků na opravu některých úseků stávající okružní cyklotrasy, zejména s ohledem na zhoršující se kvalitu povrchu. Hojně se diskutovalo také o zlepšení možnosti průjezdu pro cyklisty podél vlakového nádraží směrem do jižní průmyslové zóny a napojení této lokality na kročehlavské sídliště. Cyklisté by také uvítali na silnicích značení formou cyklopruhů a piktogramů včetně vyznačeného prostoru pro cyklisty na světelných křižovatkách. Ideální by byl stav, kdy si cyklista sám bude moci zvolit, jestli pojede po souběžné kombinované cyklostezce nebo po silnici.
Diskutující kladli důraz také na zlepšení průjezdnosti obytných čtvrtí zavedením zobousměrnění jednosměrných ulic pro cyklisty. V neposlední řadě lidé zmiňovali absencí kvalitních stojanů na kola a možnosti dlouhodobějšího bezpečného uschování kol v cykloboxech či hlídané úschovně.
Autor: (jk)