Vlakem z Kladna do centra Prahy? Po zrekonstruovaném Semmeringu!
Čtvrtek, 31. ledna 2019 07:20
Cestování vlakem z Kladna do centra Prahy v současnosti omezuje výluka spojená s rekonstrukcí Negrelliho viaduktu. Změna jízdních řádů na nově zrekonstruovaném Pražském Semmeringu ale nabídne kvalitní alternativu v podobě spojů z Hostivice na pražské hlavní nádraží.
Od soboty 2. února se změní provoz na zrekonstruovaném Pražském Semmeringu z Hostivice přes Zličín, Jinonice a Smíchov až na pražské hlavní nádraží. Úpravy by měly zvýšit komfort cestování i pro cestující z Kladna.
Před lety se zdálo, že je historické železniční trati odzvoněno. Loni na podzim se ale dočkala opravy za více než 63 milionů korun, která zvýšila její kapacitu díky rozšířeným možnostem potkávání vlaků. Mezi Zličínem a Smíchovem se nově mohou míjet také ve Stodůlkách, Jinonicích a na Žvahově, díky čemuž bylo možné pozměnit jízdní řády.
„V pracovních dnech ráno mezi sedmou a devátou hodinou z Hostivice přes Zličín do centra Prahy pojedou vlaky každých 30 minut,“ uvedl krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl.
To je dobrá zpráva pro Kladeňáky zejména proto, že se zlepší návaznost některých spojů. Například krátce před sedmou hodinou ranní mohou cestující ze spěšného vlaku od Kladna v Hostivici přesednout na spoj mířící na Smíchov.
Zrenovovanou trať o víkendu obsluhuje také Pražský motoráček KŽC, který bude nově na Zličíně navazovat na spoje Českých drah od Hostivice, a tedy i od Kladna. Jízdenky pražské integrované dopravy platí u obou dopravců.
Přípoj ze Zličína dosud ujížděl lidem rovnou před nosem. Nová podoba trati, ale umožní o víkendech vyrazit z Prahy 5 vlakem na Kladno každou hodinu. Doteď to šlo jen jednou za dvě hodiny.
Na v minulosti odepisovaném Pražském Semmeringu dnes jezdí 17 spojů denně a jeho význam může v souvislosti s probíhající rekonstrukcí na trati vedoucí přes Dejvice na Masarykovo nádraží vzrůst. Před deseti lety zde přitom za jeden pracovní den projely pouze čtyři vlaky.
Nejmalebnější železniční trať v Praze vznikla jako součást Buštěhradské dráhy na přelomu 70. let 19. století. Pověstná je zejména prudkým stoupáním a dvojicí Hlubočepských viaduktů, ze kterých je nádherný výhled na Prokopské a Dalejské údolí. Zejména na jaře, když je příroda plná květů, lze bez nadsázky říct, že cesta po Semmeringu je víc než cíl.
Autor: (jk)