V Kladně bude pomáhat zdravotně postiženým nová Dacia Dokker
Pátek, 13. července 2018 07:20
Zcela nový vůz Dacia Dokker nyní mohou využívat zaměstnanci a klienti Zahrady, poskytovatele sociálních služeb v Kladně.
Předání sociálního automobilu pro toto zařízení proběhlo ve středu 4. července za účasti jeho ředitelky Evy Bartošové a zástupce poděbradské reklamní agentury Kompakt, která tento projekt zaštiťuje. Na financování nového automobilu se podílela dvacítka sponzorů z regionu napříč obory od velkých firem až po ty menší.
K poskytovateli sociálních služeb Zahrada putovala ve středu 4. července osobní dodávka Dacia Dokker. Celkově jde již o druhý sociální automobil pro zařízení v Kladně, které pečuje o zdravotně postižené různého věku. Radost z nové dacie mají zejména zaměstnanci zařízení, kteří vůz využijí k dopravě klientů do škol, k lékaři, na nákupy a k zásobování zařízení.
„Těší nás, že firmám a podnikatelům v našem kraji nejsou zdravotně postižení spoluobčané lhostejní a že se rozhodli do tak prospěšného projektu zapojit. Ráda bych poděkovala všem přispěvatelům i agentuře Kompakt, která tento smysluplný projekt organizuje,“ uvedla při předání vozidla Eva Bartošová, ředitelka Poskytovatele sociálních služeb Zahrada v Kladně.
Projekt Sociální automobil funguje již 20 let, za tu dobu předal Kompakt v rámci České republiky na sedm stovek vozidel. Poskytovatel sociálních služeb Zahrada získal v celkovém pořadí již 735. automobil. „Ve většině sociálních zařízení pečujících o seniory je vozový park ve špatném technickém stavu a vozidla neodpovídají standardům. Tato zařízení mohou získat nové auto většinou jen prostřednictvím charity či sponzorství. To však nepřichází každý den, a tak jsme se rozhodli vzít situaci do svých rukou a pomoci těm, kteří to skutečně potřebují. Rád bych poděkoval všem, kteří se na koupi sociálního vozu podíleli,“ uvádí Miroslav Káninský, jednatel společnosti Kompakt.
O projektu Sociální automobil
Za spoluúčasti firem a společností se poděbradská reklamní agentura Kompakt snaží o vytvoření, zdokonalení a obnovení vozového parku v ústavech a zařízeních, která svou činnost zaměřila na výchovu, vzdělání, rehabilitaci a integraci zdravotně, mentálně či jinak hendikepovaných lidí. Projekt stojí na systému „reklamy na kolech“ a spočívá v tom, že se mu obchodní zástupce jednou v roce po dobu tří měsíců intenzivně věnuje. Získává firmy, které jsou ochotné přispět na dobrou věc a chtějí se podílet na přípravě automobilu, jenž poputuje do některého ze sociálních zařízení. Daná organizace tak získá nejen dobrý pocit za svou dobročinnost, ale i reklamu na vozidle, které je na silnicích všem na očích.
Autor: Tereza Pavézková