BURGER KING KLADNO DISCO PLES II. Legenda Cafe bar Est. 2014
ČSAD KLADNO Badmintonové centrum v Kladně Člověk v tísni
  • Bratři Ebenové na Kladně
  • SBF
  • SAMK

FOTO: Ve Slaném vyrobili sérii unikátních mořských jeřábů, objednal si je Rolls-Royce

Čtvrtek, 11. Květen 2017 07:20

Společnost Salten, která má své výrobní prostory ve Slaném a zaměstnává přibližně 150 lidí, představila novinářům unikát v podobě zvedacího a manipulačního jeřábu typu DDC 10, který je určen pro námořní lodě. Zakázku v řádech stovek milionů korun si objednala britská firma Rolls-Royce.

FOTO: Ve Slaném vyrobili sérii unikátních mořských jeřábů, objednal si je Rolls-Royce (Foto: KL)

Ve Slaném vzniklo šestadvacet jeřábů tohoto typu, přičemž kompletní výroba trvala přibližně šest měsíců a to od nákupu plechů až po finální testy, které v těchto dnech stále probíhají.

Jeřáb je výjimečný celou svou technikou a designem. Je určen pro lodě, které zásobují ropné plošiny. Na těch je důležitá bezpečnost při manipulaci s materiálem na otevřeném moři, proto má celý jeřáb systém kompenzací pohybu a systém přidržování nákladu. Znamená to, že práce s ním je efektivní a bezpečná. Stroj je také sám schopen na rozbouřeném moři uklidnit zvednutý náklad.

Jeřáby jsou ovládány dálkově z kapitánského můstku lodě. Je to z toho důvodu, že podmínky, na kterých tyto lodě operují, jsou většinou velmi proměnlivé, od rozbouřeného až po klidné moře. Jedním z benefitů těchto jeřábů je to, že se eliminuje počet lidí, kteří jsou na palubě během manipulace s nákladem.

„Na posledních dvou jeřábech provádíme závěrečné testy a 22. května je vyexpedujeme mimo evropský trh. V současné době jsou na vzestupu segmenty v rybářství. A právě v tomto odvětví navazuje naše společnost spolupráci s další firmou, se kterou pracujeme na novém projektu rybářských jeřábů,“ uvedl pro Kladenské listy ředitel společnosti Salten David Kozel.

Poslední dvojice jeřábů, jenž mají špičkovou nosnost až 10 tun, je konstruována tak, aby je bylo možné instalovat vždy na levý a pravý bok lodi. Stroje pak mohou operovat nezávisle na sobě, ale i v součinnosti. Jejich životnost je podle výrobce stejná jako životnost lodi, na které jsou namontovány.

„Loňský rok byl pro naší firmu restruktulizační a tomu také odpovídaly ekonomické výsledky, proto pro ten letošní očekávám pozitivní výsledek a rozvoj společnosti. Zároveň s tím probíhají investice do strojního vybavení. Letos očekáváme roční obrat naší firmy zhruba 300 milionů korun,“ řekl také David Kozel.

Autor: (mv)


banbad